I. DefinicjeUżyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Centrum Obsługi Klienta "COK" jest dedykowanym Centrum Obsługi Klienta Usługodawcy, za pośrednictwem którego
Klient może uzyskać pomoc, informacje i dostęp do Strony Internetowej, w tym złożyć Zamówienie i/lub
Rezerwację podczas rozmowy telefonicznej lub za pośrednictwem czatu.
- Hasło - oznacza ciąg znaków alfanumerycznych wymaganych do uwierzytelnienia podczas uzyskiwania dostępu
do Konta Klienta, które jest ustawiane na Stronie Internetowej przez Klienta i/lub w jego imieniu.
- Klient:
- a) osoba fizyczna, w tym Konsument, która posiada zdolność do czynności prawnych i/lub ukończyła 13. rok
życia, a jeżeli nie ukończyła 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego lub opiekuna
prawnego;
- b) osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne
przyznają zdolność prawną, która korzysta lub zamierza korzystać z Serwisu, w tym ze Sklepu
Internetowego.
- Konsument - Klient, o którym mowa w pkt I.3.а, zawierający z przedsiębiorcą, w tym Usługodawcą, umowę
prawną niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto (Konto Klienta) - część Serwisu, w ramach której Klient może korzystać z wybranych funkcjonalności
wskazanych w Regulaminie.
- Login Klienta (Login) – ciąg znaków alfanumerycznych (e-mail), ustalany w Serwisie samodzielnie
przez Klienta i/lub na zlecenie Klienta podczas procesu Rejestracji, konieczny do uzyskania dostępu do Konta
Klienta.
- Newsletter - udostępniana przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu informacja handlowa przeznaczona
bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku Usługodawcy lub innych podmiotów
współpracujących z Usługodawcą.
- Produkt – zgodnie z definicją w art. I Załącznika nr 1 do Regulaminu.
- Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu wraz ze wszystkimi, wymienionymi w jego treści załącznikami. W
zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin i/lub jego załączniki są odpowiednio regulaminami, o
których mowa w art. 8 Ustawy DE.
- Regulamin Sklepu Internetowego- regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na
odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną, stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu Konta Klienta, dokonana samodzielnie przez
Klienta i/lub na zlecenie Klienta.
- Serwis – ogół funkcjonalności udostępnionych przez Usługodawcę w domenie brabrabra.pl
- Indywidualny Wskaźnik Komfortu (IWK) to program, który pomaga kobietom określić prawidłowy rozmiar
biustonosza online. Proces ten obejmuje kilka kroków, które pomagają zebrać informacje niezbędne
do znalezienia idealnego biustonosza.
- Strona - oznacza Usługodawcę, Dostawcę Produktu i Klienta, o ile Regulamin nie stanowi inaczej.
- Produkt - w znaczeniu nadanym w art. I Załącznika nr 1 do Regulaminu.
- Treści Cyfrowe - w rozumieniu art. I Załącznika nr 1 do Regulaminu.
- Umowa sprzedaży – zgodnie z definicją w art. I Załącznika nr 1 do Regulaminu.
- Usługa (Usługi) – usługa dostępu do Serwisu, świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną w
rozumieniu Ustawy DE.
- Usługa cyfrowa- zgodnie z definicją w art. I Załącznika nr 1 do Regulaminu.
- Usługa dodatkowa – zgodnie z definicją w art. I Załącznika nr 1 do Regulaminu
- Usługodawcą- Comfort Lingerie Lab Sp. z o.o. z siedzibą i adresem do doręczeń: ul. Szlak 77/222, 31-153 Kraków;
wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001019609; NIP:
6762636515; REGON: 6762636515; o kapitale zakładowym w wysokości 5000 zł.
- Dostawca Produktu - Usługodawcę i/lub firmę partnerską, która umieszcza na stronie internetowej
Usługodawcy informacje o produkcie, który ma zostać dostarczony przez niego konsumentowi końcowemu
zgodnie z wymogami przepisów o ochronie konsumentów.
- Ustawa - ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827 z późn. zm.).
- Ustawa DE – ustawa z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., Nr 144,
poz. 1204 z późn. zm.).
- Ustawa KC lub k.c. – ustawa z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn.
zm).
- Ustawa PA - ustawa z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r., Nr 24, poz. 83
z późn. zm.).
- Ustawa PT - ustawa z 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2004 r., Nr 171, poz. 1800 z późn.
zm.).
- Zamówienie – zgodnie z definicją w art. I Załącznika nr 1 do Regulaminu
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu. Serwis umożliwia Klientom:
- zarządzanie danymi osobowymi podanymi w Koncie Klienta (w tym celu należy się zarejestrować i zalogować)
- otrzymywanie powiadomień o statusie Zamówień w Sklepie Internetowym;
- monitorowania i zarządzania Zamówieniami (wymaga Rejestracji i logowania),
- dostępu do Konta Klienta Kupującego (wymaga Rejestracji i zalogowania),
- otrzymywania informacji o Produktach, Treściach Cyfrowych (nie wymaga Rejestracji i logowania),
- złożenia Zamówienia zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu,
- dostępu do informacji o dokonanych przez Klienta płatnościach i zamówionych Produktach w serwisie;
- dostępu do czatu, za pośrednictwem którego Klient może uzyskać pomoc, skontaktować się z COK lub wykonać
określone czynności (poprzez bezpośredni kontakt z pracownikiem COK);
- korzystania z autorskiego programu do doboru rozmiaru kinkietów online «Indywidualny Wskaźnik
Komfortu (IWK)»;
- Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw przysługujących Konsumentom zgodnie z powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa, w szczególności ustaw i Kodeksu cywilnego.
- Niniejszy Regulamin stosuje się również do Klientów, którzy złożyli Zamówienie za
pośrednictwem COK. Tacy Klienci otrzymują wszelkie informacje i dostęp do Regulaminu na takich samych zasadach
jak Klienci Sklepu Internetowego.
- W przypadku korzystania przez Usługobiorcę z Serwisu za pomocą innych środków porozumiewania się na
odległość Usługobiorca ponosi koszty połączenia, w tym koszty połączeń telefonicznych. Opłata za połączenie nie
jest pobierana od Usługodawcy, lecz od dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu
ustawy Prawo telekomunikacyjne, z którego usług korzysta Usługobiorca. Koszty połączeń będą naliczane
zgodnie z cennikiem dostawcy usług telekomunikacyjnych, z którego korzysta Klient. Opłata pobierana od
Klienta za połączenie z numerem telefonu udostępnionym przez Usługodawcę do komunikacji z Klientem, w tym w celu
składania Zamówień, nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne zgodnie z pakietem
taryfowym dostawcy usług telekomunikacyjnych, z którego korzysta Klient, w szczególności nie może
dotyczyć tzw. numerów premium.
- Korzystanie przez Klienta z Serwisu przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość
jest związane z koniecznością poniesienia przez Klienta kosztów połączenia, w tym telefonicznego. Opłaty
za koszty połączenia nie są pobierane przez Usługodawcę, ale przez dostawcę publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych w rozumieniu Ustawy PT, z których korzysta Klient. Koszt połączeń naliczany jest
według taryf operatora usług telekomunikacyjnych, z których korzysta Klient. Opłata dla Klienta za
połączenie z numerem telefonicznym udostępnianym przez Usługodawcę do kontaktu z Klientem, w tym w celu
składania Zamówień nie jest wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem
taryfowym dostawcy usług telekomunikacyjnych, z którego korzysta Klient, w szczególności nie są to
tzw. numery premium.
- Usługodawca może ograniczyć dostęp do wybranych funkcjonalności Serwisu Klientom, którzy nie spełniają
określonych warunków, np. wiek (18 lat). Z uwagi na ograniczenia, w szczególności ograniczenia
licencyjne wprowadzane przez producentów/wydawców niektórych Produktów i/lub Treści
cyfrowych Usługodawca może ograniczyć Klientom, którzy nie spełniają określonych warunków
możliwość zakupu wybranych Produktów. Informacja o ograniczeniach będzie każdorazowo zamieszczana w
Serwisie.
- O ile inne postanowienia Regulaminu nie stanowią inaczej, prawa wyłączne do treści udostępnianych w Serwisie, w
szczególności prawa autorskie, oznaczenia Sklepu Internetowego, znaki towarowe Usługodawcy oraz producentów
Towarów, Treści cyfrowych, usługodawców: Kredytów, Usług Dodatkowych i innych dostępnych w
Serwisie, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych oraz inne
prawa własności intelektualnej podlegają ochronie prawnej i przysługują ich właścicielom, Usługodawcy lub
podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy. Korzystanie z wszelkich treści udostępnianych w
Serwisie, w szczególności ich powielanie i rozpowszechnianie, dozwolone jest jedynie w zakresie
wynikającym z przepisów prawa, w szczególności w ramach dozwolonego użytku Klienta.
- Klienci mogą w każdym czasie, bez ponoszenia kosztów uzyskać dostęp do Regulaminu za pośrednictwem
odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie Serwisu oraz sporządzić jego wydruk.
III. Warunki techniczne
- Korzystanie z Serwisu możliwe jest o ile system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient spełnia
następujące, minimalne wymagania techniczne:
- Urządzenie (komputer, laptop tablet, smartfon bądź inne urządzenie obsługujące protokół HTTPS)
podłączone do Internetu,
- Przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producentów przeglądarki oraz systemu operacyjnego
urządzenia, z włączoną obsługą JavaScript i Cookies.
- Połączenie telefoniczne z COK możliwe jest przy pomocy dowolnego operatora udostępniającego na terenie Polski
publiczne usługi telekomunikacyjne w rozumieniu Ustawy PT. Minimalne wymagania techniczne połączenia
telefonicznego to aparat telefoniczny wyposażony w tonowe wybieranie numerów.
IV. Zakres, warunki i zasady korzystania z Serwisu
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczeń na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą skutecznego wypełnienia i zaakceptowania
przez Klienta i/lub na zlecenie Klienta formularza rejestracyjnego albo każdorazowo z chwilą korzystania Klienta
z Serwisu (w przypadku braku Rejestracji i zalogowania). W obu przypadkach umowa zawierana jest na czas
nieoznaczony. W przypadku korzystania z pośrednictwa COK umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje
zawarta z chwilą nawiązania kontaktu z COK i zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Korzystanie z poszczególnych funkcji Serwisu może być odpłatne. Informacje o odpłatności za korzystanie z
takich funkcjonalności zamieszczone zostaną zgodnie z obowiązującym prawem oraz w taki sposób, aby można
było się z nimi zapoznać przed skorzystaniem z takich funkcjonalności.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnianego w Serwisie
lub za pośrednictwem COK. W przypadku Rejestracji dokonywanej w Sklepach fizycznych lub za pośrednictwem COK
Usługodawca nadaje tymczasowe hasło Konta Klienta i przesyła Klientowi na adres e-mail podany w trakcie
Rejestracji informację o utworzonym haśle tymczasowym oraz o możliwości jego zmiany przez Klienta.
- Szczegółowe zasady korzystania z kampanii reklamowych i marketingowych przeznaczonych dla Usługobiorcy,
które zostaną zamieszczone na stronie internetowej i/lub przesłane w indywidualnych wiadomościach do
Usługobiorcy wraz z pełną informacją o warunkach i trybie realizacji, o których Usługodawca informuje
Usługobiorcę.
- Klient, który dokonał Rejestracji i:
- zapisał się na Newsletter, lub
- wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Usługodawcę w celu otrzymywania informacji
marketingowych dostosowanych do swoich preferencji na podstawie analizy informacji o zakupach, działaniach w
kanałach sprzedaży Usługodawcy (np. IP komputera, pliki cookie, preferowane sposoby zakupu), danych
socjodemograficznych (np. płeć, wiek, dochody, miejsce zamieszkania) przy użyciu dostępnych środków
komunikacji, w tym telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących, lub
- dokonał rejestracji Umowy sprzedaży, wskazany w art. IV.8,
uzyskuje dostęp do:
- historii zarejestrowanych zakupów i zawartych Umów na zasadach określonych w art. IV.8;
- do innych promocji organizowanych przez Usługodawcę lub podmioty współpracujące z Usługodawcą, o których
Usługodawca będzie zawiadamiał w Koncie Klienta lub określać je będą odrębne regulaminy, o których
Klient zostanie powiadomiony przez Usługodawcę;
- inne informacje dostępne na stronie internetowej.
- W Koncie Klienta Usługodawca udostępnia historię zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym.
- Rejestracja na Koncie Klienta Kupującego Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym odbywa się automatycznie.
Rejestracji Umowy Sprzedaży dokonuje Kupujący:
а. samodzielnie przy użyciu Konta Klienta lub korzystając z funkcjonalności strony internetowej, lub
в. przy pomocy pracownika COK, po podaniu mu danych identyfikacyjnych wymaganych do rejestracji, a
mianowicie: adresu e-mail (Login) lub numeru telefonu komórkowego, lub imienia i nazwiska oraz kodu
pocztowego,
с. także po zaakceptowaniu Regulaminu.
- Usługodawca zastrzega prawo modyfikowania technicznego sposobu realizacji funkcjonalności Serwisu, stosownie do
zakresu i warunków wynikających z posiadanych uprawnień, a także odpowiednio do posiadanych możliwości
technicznych, bez pogarszania ich jakości, a także bez wpływu na zakres praw i obowiązków Stron.
- W celu zapewnienia funkcjonowania Serwisu oraz bezpieczeństwa komunikacji w Serwisie, w szczególności w
trakcie składania Zamówień, Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do
stopnia zagrożenia funkcjonowania oraz bezpieczeństwa Serwisu.
- Usługodawca nie jest dostawcą „Internetu” ani dostawcą innych publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych w rozumieniu Ustawy PT. Klient we własnym zakresie powinien uzyskać dostęp do stanowiska
komputerowego lub urządzenia końcowego, za pomocą którego możliwy jest kontakt z Serwisem i korzystanie z
jego funkcjonalności.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania z Serwisu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, m.in. poprzez użycie
określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w Serwisie niezamówionej informacji
handlowej;
- niepodejmowania czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta,
- korzystania z Serwisu zgodnie z przepisami prawa oraz Regulaminem, w tym niedostarczania i nieprzekazywania
treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa,
- korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Usługodawcy, z
poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i wszelkich przysługujących im praw,
- korzystania z treści zamieszczonych w Serwisie jedynie w zakresie własnego użytku osobistego; wykorzystywanie w
innym zakresie treści należących do Usługodawcy lub osób trzecich jest dopuszczalne wyłącznie na
podstawie wyraźnej zgody Usługodawcy lub ich właściciela.
- Klient nie może podejmować w Serwisie czynności naruszających przepisy prawa, zasady współżycia
społecznego lub dobre obyczaje.
- Usługodawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania z Serwisu, w tym składania Zamówień, jak również
może ograniczyć dostęp Klienta do Serwisu, ze skutkiem natychmiastowym, w następujących przypadkach:
- podania przez Klienta danych wprowadzających w błąd lub naruszających prawa osób trzecich,
- naruszania przez Klienta dóbr osobistych, w szczególności innych Klientów,
- działań lub zaniechań sprzecznych z Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia
społecznego np. poprzez uporczywe, kilkukrotne składanie Zamówień oraz uporczywe, kilkukrotne
nieodbieranie Produktów, pod warunkiem że nie stanowi to przypadków, o których mowa w art.
V oraz art. VI Regulaminu Sklepu Internetowego.
- Osoba pozbawiona prawa do korzystania z Serwisu na podstawie postanowień art. IV.14 Regulaminu nie może dokonać
powtórnej Rejestracji bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
- Usługodawca zapewni Klientowi pozbawionemu prawa do korzystania z Usługi na podstawie pkt 14 Działu IV
Regulaminu dostęp do informacji o historii zakupów dostępnej na Koncie Osobistym Klienta na odrębne
żądanie przesłane pocztą elektroniczną lub pisemnie.
- Klient, który wyraził zgodę na otrzymywanie informacji o produktach i promocjach Usługodawcy lub w inny
sposób udostępniony przez Usługodawcę zapisał się na Newsletter będzie otrzymywał Newsletter. O terminie
wysyłki Newslettera decyduje Usługodawca. Klient może w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania Newslettera, w
szczególności poprzez kliknięcie odpowiedniego odesłania internetowego (linku) udostępnionego w
Newsletterze.
- Usługodawca może prowadzić testy nowych funkcjonalności lub rozwiązań technicznych Serwisu. Informacje o nich
będą umieszczane w Serwisie, jeśli będą wpływać na prawa i obowiązki Klientów.
- Usługodawca nie inicjuje kontaktu telefonicznego z Klientem w celu przedstawienia oferty Sklepu Internetowego.
W celu zainicjowania kontaktu z Usługodawcą Klient powinien wykonać połączenie telefonicznie na następujące
numery: +48124004545 lub inne wskazane w Serwisie lub m.in. w treści ogłoszeń reklamowych Usługodawcy. Po
uzyskaniu połączenia telefonicznego Klient łączy się z COK.
- W trakcie połączenia telefonicznego z Usługodawcą Klient ma możliwość lub może zostać poproszony przez
pracownika COK w trakcie składania Zamówienia o składanie dyspozycji za pomocą wybierania tonowego
dostępnego w swoim urządzeniu telekomunikacyjnym.
- Rozmowy telefoniczne z Klientem są można nagrywane i archiwizowane przez Usługodawcę w celach informacyjnych,
dowodowych, a także w związku ze składaniem przez Klienta Zamówień i Rezerwacji za pośrednictwem COK. W
przypadku kiedy Klient nie wyraża zgody na nagrywanie rozmów telefonicznych powinien przerwać połączenie.
- W celu zainicjowania kontaktu za pośrednictwem czat z Usługodawcą Klient powinien skorzystać z funkcjonalności
udostępnionych w Serwisie. Po uzyskaniu kontaktu Klient łączy się z COK.
- Rozmowy z Klientem prowadzone za pośrednictwem czat można są rejestrowane i archiwizowane w celach
informacyjnych, dowodowych. W przypadku kiedy Klient nie wyraża zgody na archiwizowanie rozmów
prowadzonych za pośrednictwem czat powinien przerwać korzystanie z czat.
- W ramach funkcjonalności Serwisu Usługodawca może udostępniać komunikację za pośrednictwem komunikatorów
opartych o łączność internetową lub telefoniczną w systemie GSM, w tym realizowaną przez automaty, przy czym
Usługodawca nie inicjuje kontaktu za ich pośrednictwem.
- Usługodawca, z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w procesie obsługi Zamówień
może wykorzystywać dokumenty w postaci elektronicznej, np.: dokumenty dostawy, które mogą wymagać podpisu
Klienta składanego na ekranie urządzenia mobilnego. W takim przypadku dokumenty w postaci elektronicznej, o ile
Regulamin lub obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, utrwalone na trwałym nośniku będą doręczane co
najmniej na adres e-mail Klienta podany w Koncie Klienta.
V. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu
- Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Serwisu, w takim zakresie, jaki wynika
z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usuwać niezwłocznie wady lub przerwy w funkcjonowaniu Serwisu,
jakie zostały zgłoszone przez Klientów.
- Klient może powiadomić Usługodawcę o wszelkich wadach lub przerwach w funkcjonowaniu Serwisu (Reklamacje
Serwisu).
- Klient może składać Reklamacje dotyczące Usługi pod adresem: Comfort Lingerie Lab Sp. z o.o., adres do
doręczeń: 22-600 Tomaszów Lubelski, ul. Rolnicza 18 lub telefonicznie pod numerem COK. Za datę złożenia
reklamacji uważa się datę jej nadania do Usługodawcy potwierdzoną stemplem pocztowym lub datę jej telefonicznego
zgłoszenia.
- Klient może złożyć Reklamację Serwisu w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym miały miejsce wady lub
przerwy w funkcjonowaniu Serwisu. Reklamację Serwisu złożoną po upływie terminu określonego w zdaniu pierwszym,
pozostawia się bez rozpoznania, o czym Usługodawca niezwłocznie powiadamia Klienta, co jednak nie uchybia
możliwości dochodzenia przez Klienta roszczeń wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów
prawa.
- W Reklamacji Serwisu Klient powinien podać: swoje imię i nazwisko, numer telefonu, adres do korespondencji,
rodzaj i datę wystąpienia przyczyn Reklamacji Serwisu.
- Usługodawca udzieli odpowiedzi na Reklamację Serwisu:
- w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania – dotyczy Konsumentów,
- w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania – dotyczy Klientów niebędących Konsumentami.
Odpowiedź na Reklamację Serwisu Usługodawca przekaże Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
VI. Odpowiedzialność
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy bądź ograniczenia techniczne, w tym szybkość przesyłu
danych sprzętu komputerowego, urządzenia końcowego, systemu teleinformatycznego oraz infrastruktury
telekomunikacyjnej, z których korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi korzystanie z
Serwisu.
- Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za zapewnienie technicznej zgodności pomiędzy wykorzystywanym przez siebie
sprzętem komputerowym lub urządzeniem końcowym oraz systemem teleinformatycznym lub telekomunikacyjnym, a
Serwisem.
- Klient ponosi odpowiedzialność tak jak za własne działania lub zaniechania za działania lub zaniechania innego
podmiotu, któremu umożliwia korzystanie z Serwisu za pośrednictwem własnego Konta.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania z Serwisu przez Klienta w sposób
sprzeczny z obowiązującym prawem, Regulaminem lub przyjętymi w tym zakresie zasadami współżycia
społecznego lub zwyczajami.
- Usługodawca zastrzega możliwość zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności
Serwisu z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej, w przypadku gdy nie
naruszy to praw Klienta.
VII. Pozostałe prawa i obowiązki
- Każda ze Stron w każdym czasie i bez podania przyczyn samodzielnie rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną nawiązaną za pośrednictwem czatu kończąc kontakt za pośrednictwem czatu, z zastrzeżeniem
zachowania przez drugą Stronę praw nabytych przed rozwiązaniem takiej umowy.
- W innych przypadkach każda ze Stron w każdym czasie i bez podania przyczyn, może rozwiązać umowę o świadczenie
usług drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem zachowania przez drugą Stronę praw nabytych przed rozwiązaniem takiej
umowy oraz postanowień poniżej.
- Klient, który posiada Konto Klienta rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną: i)
samodzielnie usuwając Konto Klienta, składając taką dyspozycje na jego podstronie albo ii) zgłaszając żądanie
usunięcia Konta Klienta Usługodawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia Usługodawcy żądania usunięcia Konta
Klienta, rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 14 dni.
- Usługodawca, chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (nie dotyczy art. VII.1),
poinformuje Klienta o tym na adres e-mail podany w Koncie Klienta, w terminie 14 dni przed planowaną datą
usunięcia Konta Klienta.
- Usługodawca ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym, w
przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu oraz w wyniku bezskutecznego wezwania Klienta do
zaprzestania naruszeń w terminie 1 dnia roboczego.
- Usługodawca ma prawo zrezygnować z utrzymywania Konta Klienta lub dowolnej jego funkcjonalności, w szczególności
w przypadku gdy w ciągu 12 miesięcy od daty ostatnich Zamówienia/Rezerwacji z wykorzystaniem Konta
Klienta nie wykonano żadnych, innych Zamówienia/Rezerwacji. O rezygnacji Klient zostanie poinformowany z
co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem, korespondencją elektroniczną, na adres e-mail podany w Koncie Klienta oraz
po zalogowaniu się na Koncie Klienta.
- W przypadku rezygnacji przez Usługodawcę z utrzymywania Konta Klienta, wszelkie Kody Rabatowe i/lub inne
korzyści przyznane Klientowi w ramach Konta Klienta, których data ważności wykracza poza datę korzystania
przez Klienta z Konta Klienta, mogą być wykorzystane przez Klienta nie później niż do dnia upływu daty
ich ważności wynikającej z ich treści.
- W przypadku rezygnacji przez Usługodawcę z utrzymywania Konta Klienta, Usługodawca zapewnia archiwizację
historii zakupów ujawnionej w Koncie Klienta, które mogą zostać dostarczone na życzenie Klienta.
VIII. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a
Usługodawcą,
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Usługodawcą,
korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach, oraz na
stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do
których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl i
http://www.rf.gov.pl.
- Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie
internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i
dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Usługodawca jako przedsiębiorca
mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze
elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Adres poczty elektronicznej Usługodawcy: info@brabrabra.pl
IX. Spory
- Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą, a Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym
zgodnie z postanowieniami powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
- Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą, a Klientem nie będącym Konsumentem zostaje poddane
sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy. Niniejszego postanowienia nie stosuje się do Klientów
będących osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z
treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
X. Postanowienia przejściowe i końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa obowiązującego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności Ustawy, Ustawy KC, Ustawy DE oraz Ustawy PA, inne
regulacyjne akty prawne.
- Usługodawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia: i) zmian
organizacyjnych lub prawnych Usługodawcy, ii) zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie
do Serwisu, iii) zmiany funkcjonalności Serwisu, z zastrzeżeniem że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie
treści Regulaminu do jego funkcjonalności. Usługodawca powiadomi Klienta o każdorazowej zmianie Regulaminu, w
formie komunikatu przesłanego na adres e-mail podany Usługodawcy przez Klienta. Klienci będą związani
postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie
14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do Umów
sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu oraz do Zamówień i Rezerwacji, które zostały złożone
przed zmianą Regulaminu nie zmienia ich treści i warunków.
- Aktualny Regulamin jest publikowany w Serwisie oraz na każde żądanie Klienta może mu być dostarczany drogą
elektroniczną, (na adres e-mail wskazany w Koncie Klienta) bez dodatkowych opłat.
- Regulamin w niniejszym brzmieniu wchodzi w życie z dniem 5 czerwca 2023 r.